torsdag 12 juni 2008

Vagnväskor

Jag fick syn på några jättefina "vagnväskor" från vurm som jag tänkte att även jag kunde försöka mig på att sy. Ritade ett mönster utifrån bilderna jag såg på vurm-väskorna och fodrade med samma tyg som de har på utsidan. Jag gjorde även två fickor på insidan och fäste två tryckknappar längst ut på båda handtagen och två knappar längst in. Det går att bära väskan på axeln om man knäpper ihop de yttersta knapparna med varandra. Längst upp på väskorna har jag satt fast ett resårband.

Tyget på den första väskan är en stuvbit som jag hittade på en tygaffär som heter "Miljö och Textil". Den andra väskans tyg kommer från Ikea. (Den väskan har jag gett bort i födelsedagspresent till en kär vän som har en brun vagn som den matchade fint med.)



Inga kommentarer: