onsdag 9 juli 2008

Ett par väskor


Jag fick ett jättefint tyg av min mamma som hon hade liggandes hemma (det bruna) och tänkte direkt på att sy en vagnväska till mig själv av det. Jag sydde efter samma mönster som jag hade till de andra.

Det bästa är att det finns ganska mycket härligt tyg kvar att göra något spännande med.



Den andra väskan är sydd av ett Ikea-tyg som jag också fick av min mamma. Hon ville gärna att jag skulle sy en väska till henne i samma stil som vagnväskorna. Resultatet blev att jag sydde efter samma mönster, men gjorde axelremmen i ett stycke utan tryckknappar. Axelremmen blev även lite smalare.
För ett tag sen fick jag min efterlängtade beställning från Mina Namnband med texten Six Ten. Det syns inte så bra på de här biderna, men man kan skymta namnbandet (gul med röd text) i kanten på väskorna. En mer detaljerad bild på bandet kommer i ett senare inlägg.

2 kommentarer:

SAINT MARY sa...

Hej Jessie! Såg länken hit på Anjas blogg. Shit vad fina saker du har sytt! Kreativt och inspirerande! :D Kommer definitivt att kolla in den här bloggen ofta.

/Maria Stenlund

Lenitha sa...

Hej Jessi! Vad kul med en blogg! Å vad fina plagg du har sytt! Jag är imponerad! Den där bruna väskan framkallade ett starkt ha-begär, får man beställa en väska?

/Lello