fredag 27 november 2009

Ljuva moln...


Jag är inne i en väldigt produktiv period just nu där jag syr något nästan varje dag =) Det som satte igång det hela var nog förskolans julmarknad (som ägde rum igår). I samma veva som jag sytt inför den har det blivit lite annat också... som t ex den här tröjan.
Det är en långärmad tröja till Sixten. Mönstret är detsamma som jag använt tidigare. Tyget är det underbara molntyget från http://www.jny.design/. Tycker det blev fint med de oranga muddarna. För första gången i mitt liv sydde jag även ned ärmsömmarna med en raksöm. (Det syns inte så bra på bilden) Det ska jag fortsätta att göra eftersom det blev bra!

6 kommentarer:

Lenitha sa...

Gick det bra på julmarknaden? Sålde du mycket? Kram Lello

systrarna stenlund sa...

Men åh!! Jag är så avis på Sixten som får ha så fina kläder.

/Maria

Six Ten sa...

Hej Lello! Nja.. det gick väl sisådär på julmarknaden. Jag har inte så bra koll på vad som blev sålt eftersom jag bara "lämnade över" en hög med grejer som jag sytt till dagispersonalen. De skötte prissättningen å allt. Jag såg att nån mössa blev såld, men överlag verkade inte grejerna gå hem riktigt. (Konstigt tycker jag med tanke på att de var föräldrar till barnen som var där och jag hade sytt barnkläder)Pengarna gick ju dessutom till barnen! Hur är det me dig annars? Här är det deprimerande snart är det-december-väder med mörker och spöregn. Saknar Norrland! Kram!

Six Ten sa...

Hej Maria!
Kul att du gillar kläderna! Har spanat på eran blogg och du har ju gjort jättefina grejer =) Väskorna och lapptäckena + allt annat! Det kommer säkert att gå jättebra på julmarknaden. Kram och lycka till!
/Jessica

Lenitha sa...

Håller med Stenlund, jag är också avundsjuk på Sixten som har så fina kläder!
Börsen/sminkväskan som du sytt var också hur snygg som helst! Du borde starta en internet-shop. Alltså inte att du behöver ha något lager utan bara lägga ut bilder och pris på det du har till salu!

Jag kan trösta dig med att det här i Norrland inte heller är särskilt roligt väder. Vi har haft regn i flera veckor, i dag blev det äntligen kallt! Men hemma i Kiruna är det tydligen full vinter. Där kör de skoter och allt!

Kram Lenitha

systrarna stenlund sa...

Oj tack så mycket! :) Känner dock inte att jag egentligen är tillräckligt bra på att sy för att sälja grejerna, men jag tänker att man måste börja i nån ände. Får se hur det går!

Tack för all pepp!
Kram