onsdag 13 augusti 2008

Långärmad tröja + Mössa


Oj...det var länge sen sist. Ligger lite efter med mitt bloggande känner jag! Här är iaf en långärmad tröja med ett sprund och en tryckknapp. Det var längesedan jag sydde en tröja så jag tänkte att det här liksom skulle bli en "provtröja" att prova mig fram på. Jag använde ett tyg som jag har hittat bland Ohlssons trikå-stuvar, och brun mudd till halsen. I ärmarna och längst ner på tröjan testade jag att sy med något som heter fållsöm på min maskin. Använde brun tråd så att det skulle matcha mudden. Mönstret som jag använde kommer från någon gammal Ottobre tidning. Minns inte riktigt vilken!

Jag känner mig ganska nöjd med prova-på-att-sy-tröja-projektet. Det var kul att testa lite nya grejer och exprimentera lite.

Mössan (i samma tyg som tröjan) är sydd efter ett eget mönster. Jag fodrade även den med mörkblå fleece. Det är alltid svårt att veta om storleken på mössan passar den lilla filur som ska ha den. I det här fallet var det mina Borås-vänners lilla flicka som fick den. När vi provade mössan var den ganska stor och "toppig", men jag hoppas att hon växer i den så småningom.

Inga kommentarer: